Oppaasi digimarkkinoinnin vuoristossa

Junko on meille enemmän kuin nimi: se on tiivistys siitä, miten haluamme tehdä töitä.

60-luvulla naisia ei oltu juuri nähty vuorikiipeilyretkikunnissa. “Naisten olisi parempi pysyä kotona lasten kanssa”, sanoivat yhdet; “ovat täällä kuitenkin vain aviomiestä etsimässä”, sanoivat toiset.

Japanilaista Junko Tabeita (1939–2016) oli pienestä saakka pidetty heiveröisenä tyttönä. 10-vuotiaana vuorikiipeilyyn ihastunut Junko halusi yliopistosta valmistuttuaan alkaa harrastaa lajia tosissaan, mutta kohtasi paikallisissa vuorikiipeilyseuroissa runsaasti ennakkoluuloja sukupuolestaan ja pienestä koostaan.

Vuonna 1969 hän perusti Japanin ensimmäisen naisten kiipeilyseuran.
Vuonna 1975 hänestä tuli ensimmäinen Mount Everestin valloittanut nainen.

Tai kuten Junko itse asian muotoili, kolmaskymmeneskuudes Mount Everestin valloittanut ihminen.

Junko piti oman päänsä, rikkoi ennätyksiä ja jatkoi kiipeilyä elämänsä loppuun saakka. Ja mikä tärkeintä – keskittyi aina itsensä haastamiseen muiden kanssa kilpailemisen sijaan.

Siksi meidänkin nimemme on Junko: kuten esikuvamme, haluamme tehdä töitä omien unelmiemme eteen vilkuilematta sivuille.

Tehtävämme on toimia asiakkaidemme markkinoinnin vuoristo-oppaina. Me huolehdimme, että asiakkaamme pysyvät oikealla reitillä, eivätkä tipahda jargonin rotkoon tai jää hypevyöryn alle. Toisaalta haluamme pitää jalkamme maassa: meidän ei tarvitse olla suurimpia, hienoimpia tai uusimpia, tärkeintä on, että teemme perustyömme kunnolla ja keskittyen. Junkoa lainataksemme: En ymmärrä miksi miehet hössöttävät Mount Everestistä – sehän on vain vuori.